šifra: generátor
Zadání
Řešení
EKODUKTHLOUBĚTÍN
Diskuse k šifře
Tady půjdu možná trochu proti proudu, ale za mě byla tohle zdaleka nejslabší šifra hry.
Hledaná operace nebyla ani zajímavá, ani vtipná a bez hard hintu "složovka" byla šifra neřešitelná. Proházení řádků kvůli mezitajence tomu nijak nepřidalo, neboť generovalo slepé cesty, přičemž druhý krok byl zbytečný a bez jakékoliv pointy.
Aha, nojo, to jsem už stihl zapomenout. Díky, pánové. :)
Jestli si to pamatuju dobre, tak v krizovce samotny vyjde jen nejaky navod, jak dostat tajenku z te legendy, takze bylo nutny dvoji serazeni.
Asi mi něco uniklo, ale proč tam jsou ta čísla? Proč není legenda řazená dle pořadí řádků doplňovačky?
Nás taky kurziva mátla a spíš nám vadila, i tak to ale byla pěkná šifra.
Kurzíva tady podle mě označuje subjekt ve slovním spojení. Zrovna tady technicky není potřeba, protože subjekt slovního spojení odpovídá subjektu v legendě, ale myslím, že to rozdělení pomáhá jak přijít na princip, tak potom konstruovat slova. Samozřejmě volba kurzívy je šifrovačkově nestandardní, standardnější by bylo tučné/podtržené písmo. Ale na obranu Potrati - oni to v pravidlech nemají a "nelušticí" texty jsou ty, které jsou v šifře graficky oddělené.
Tahle se nám líbila až na zbytečného trojana v podobě kurzívy. Ta nepřinášela žádnou přidanou hodnotu a tím, že mívá v šifrovačkách intepretaci "není součást zadání", tak jen mátla. Ale nápad pěkný a občas jsme si pak spontánně zasložovkovali i během hry.
Dle legendy zadáváš neologismy do sloŽené kříŽovky (SLOŽOVKY), slova vznikají spojením v prvním společném písmenu, 1: něMecká arMáda = NĚMÁDA, 2: čeSká hiStorie = ČESTORIE, 3: paTová siTuace = PATUACE, 4: polEdní přEstávka = POLESTÁVKA, 5: kuKuřičný šKrob = KUKROB atd.