šifra: generátor
Zadání

Diskuse k šifře
Přidat komentářHele a jak to bylo? Pro nás tohle byla konečná…
Tady půjdu možná trochu proti proudu, ale za mě byla tohle zdaleka nejslabší šifra hry.
Hledaná operace nebyla ani zajímavá, ani vtipná a bez hard hintu "složovka" byla šifra neřešitelná. Proházení řádků kvůli mezitajence tomu nijak nepřidalo, neboť generovalo slepé cesty, přičemž druhý krok byl zbytečný a bez jakékoliv pointy.
Mezitajenka vás určitě neminula :). To je výsledek té "křížovky".
Mmezitajenka? Tak tu jsme nějak minuli :-)
Kvůli mezitajence. Jedna vyjde čtením sloupce, druhá výběrem v pořadí těch čísel.
Jestli si to pamatuju dobre, tak v krizovce samotny vyjde jen nejaky navod, jak dostat tajenku z te legendy, takze bylo nutny dvoji serazeni.
Asi mi něco uniklo, ale proč tam jsou ta čísla? Proč není legenda řazená dle pořadí řádků doplňovačky?
Kurzíva tady podle mě označuje subjekt ve slovním spojení. Zrovna tady technicky není potřeba, protože subjekt slovního spojení odpovídá subjektu v legendě, ale myslím, že to rozdělení pomáhá jak přijít na princip, tak potom konstruovat slova. Samozřejmě volba kurzívy je šifrovačkově nestandardní, standardnější by bylo tučné/podtržené písmo. Ale na obranu Potrati - oni to v pravidlech nemají a "nelušticí" texty jsou ty, které jsou v šifře graficky oddělené.
Tahle se nám líbila až na zbytečného trojana v podobě kurzívy. Ta nepřinášela žádnou přidanou hodnotu a tím, že mívá v šifrovačkách intepretaci "není součást zadání", tak jen mátla. Ale nápad pěkný a občas jsme si pak spontánně zasložovkovali i během hry.
Dle legendy zadáváš neologismy do sloŽené kříŽovky (SLOŽOVKY), slova vznikají spojením v prvním společném písmenu, 1: něMecká arMáda = NĚMÁDA, 2: čeSká hiStorie = ČESTORIE, 3: paTová siTuace = PATUACE, 4: polEdní přEstávka = POLESTÁVKA, 5: kuKuřičný šKrob = KUKROB atd.